شكرستان

تست خرابي ديسك و صفحه

 

براي تست سلامت يا خرابي ديسك و صفحه، علاوه بر مشاهده‌ي علائم خرابي و تمام شدن آن، چندين راه متفاوت نيز وجود دارد كه بررسي هر يك مي‌پردازيم:

حركت در دنده 2

 

خودرو را متوقف كنيد. سپس آن را در دنده 2 گذاشته و پدال كلاچ را رها كنيد. اگر به جاي خاموش شدن خودرو شروع به حركت كند، يعني ديسك و صفحه به درستي كار نمي‌كنند.

كاهش قدرت در سربالايي‌ها

 

با پايين آمدن شديد قدرت خودرو در سربالايي‌ها، مي‌توان گفت صفحه كلاچ به خوبي كار نمي‌كند.

تست دنده 4

 

خودرو در حين حركت با سرعت 20 الي 30 كيلومتر در دنده 4 بگذاريد. در صورتي كه موتور به سروصدا افتاد و براي شتاب گيري به تلاتم افتاد، ديسك و صفحه كلاچ خودروي شما سالم و سلامت است. حال اگر خودرو به صورت ناگهاني شتاب گرفت و پرش را تجربه كرد، خبر از عملكرد نادرست اين قطعات و نياز به تعويض آن‌ها مي‌دهد.

سخت جا رفتن دنده 1 و دنده عقب

 

با سخت جا رفتن دنده 1 و دنده عقب نيز مي‌توان نياز ديسك و صفحه به تعويض را تشخيص داد. البته اگر تمامي دنده‌ها به سختي جا رفتند، بايستي روغن گيربكس را بررسي نماييد.

لرزش شديد در دنده 1

 

با روشن كردن خودرو و قرارگيري اهرم گيربكس در دنده 1 نيز مي‌توانيد عملكرد ديسك و صفحه را بررسي نماييد. اگر در اين شرايط و با رها كردن پدال كلاچ، بدنه و اتاق خودرو به شدت به لرزش افتاد نيز بايستي ديسك و صفحه را تعويض نمود.

 

بالا بردن عمر ديسك و صفحه

 

براي بالا بردن عمر ديسك و صفحه كلاچ مي‌توان به نكاتي كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم توجه داشته باشيد:

 

    حمل نكردن بار زياد به خصوص در سربالايي‌ها

    تعويض سيم كلاچ به صورت دوره‌اي و نرم بودن كلاچ

    جلوگيري از حركت رو به عقب ماشين در سربالايي‌ها (با كشيدن ترمز دستي)

    تعويض به موقع سيستم كلاچ در صورت خرابي

    رفع نشتي دور گيربكس

 

 

 

عملكرد مناسب تمامي قطعات سيستم كلاچ براي تعويض دنده و رانندگي ايمن، مهم و ضروري مي‌باشند. از آنجايي كه اين قطعات بسيار حساس مي‌باشند، بايستي از كارهايي كه به آن‌ها صدمه وارد كرده جلوگيري نمود و با علائم خرابي آن‌ها آشنايي داشت. بدين رو اگر با هر يك از علائم خرابي ديسك و صفحه مواجه شديد، آن را پشت گوش ننداخته و نسبت به تعويض اين قطعات به سرعت اقدام كنيد. زيرا توجه نكردن به اين نشانه‌ها، سبب مشكلات و هزينه‌هاي بيشتري در آينده خواهد شد. اكسپرس يدك، ديسك و صفحه را براي تمامي خودروهاي چيني با مرغوب‌ترين كيفيت به صرفه‌ترين قيمت در فروشگاه خود به فروش مي‌رساند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۰۵:۲۷ ] [ lover ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی